ABD ile İran arasında gerçekleştirilen ilk tur müzakerelerin tamamlanmasının ardından, Pakistan ve Katar tarafından ortak bir açıklama yapıldı. Yapılan bilgilendirmeye göre, görüşmelerin yapıcı bir atmosferde ve olumlu bir seyirde geçtiği kaydedildi.
Yüksek Düzeyli Komite ve Çalışma Grupları Kuruluyor
Müzakere sürecinin teknik düzeyde devamlılığını sağlamak amacıyla yeni bir mekanizma hayata geçirildi. Tarafların, sürecin siyasi denetimini gerçekleştirmek üzere bir Yüksek Düzeyli Komite oluşturulması konusunda mutabakata vardığı belirtildi. Ayrıca; nükleer program, yaptırımlar ve mevcut uyuşmazlıkların çözümü için özel çalışma gruplarının kurulduğu ifade edildi.
60 Günlük Hedef ve Hürmüz Boğazı Hattı
Ortak açıklamada, nihai bir anlaşmaya varılması için 60 günlük bir yol haritası üzerinde uzlaşıldığı vurgulandı. Deniz güvenliği kapsamında, Hürmüz Boğazı'ndan geçişlerin emniyetli bir şekilde sağlanabilmesi amacıyla taraflar arasında doğrudan bir iletişim hattı tesis edildiği bildirildi.
Ekonomik ve Askeri Başlıklar Ele Alındı
Görüşmelerde petrol satışına yönelik lisans süreçleri ile İran varlıklarının serbest bırakılması konularında ilerleme kaydedildiği aktarıldı. Diğer yandan, Lübnan ile ilgili askeri faaliyetlerin sonlandırılması hedefiyle bir "Gerginlik Azaltma Birimi" kurulması kararlaştırıldı. Arabulucu ülkelerin, sürecin istikrarı için desteklerini sürdüreceği kaydedildi.