Cuma, 26 Haziran 2026
Gazete Sayfası
Adalet Bakanlığı 2026'da 15 Bin Personel Alacak

Adalet Bakanlığı 2026'da 15 Bin Personel Alacak

Adalet Bakanlığı, 2026 yılında 15 bin yeni personel alımı yapacak. Alımlarda zabıt katibi ve infaz koruma memuru kadrolarına yoğunlaşılacak. Başvuru detayları önümüzdeki günlerde açıklanacak.

Gazete Sayfası Gündem Servisi 👁 6,473

Adalet Bakanlığı, 2026 yılı içerisinde teşkilat bünyesine 15 bin yeni personel alımı gerçekleştirecek. Adalet Bakanı Akın Gürlek, sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamayla müjdeyi duyurdu. Alımların 2026 yılı içerisinde tamamlanacağı belirtildi.

Bakan Gürlek, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın müjdesini verdiği 15 bin sözleşmeli personel alımının 2026'da tamamlanarak teşkilatın insan kaynağının güçlendirileceğini ifade etti.

Merkez ve taşra teşkilatlarında görevlendirilmek üzere yapılacak personel alımlarında en yüksek kontenjan zabıt kâtibi ve infaz koruma memuru kadrolarına ayrıldı. Branş bazında kontenjan sayıları şöyle:

  • Zabıt Katibi: 5.259
  • İnfaz ve Koruma Memuru (İKM): 4.508
  • Destek Personeli: 1.300
  • Mübaşir: 1.041
  • İcra Katibi: 900
  • Koruma ve Güvenlik Görevlisi: 524
  • Psikolog: 410
  • Teknisyen: 322
  • Büro Personeli: 316
  • Hemşire: 286
  • Sosyal Çalışmacı: 90
  • Diğer Unvanlar: 44 farklı branşta ek alım.

Başvuru tarihleri ve şartları henüz resmi ilan metniyle yayımlanmadı. Bakan Gürlek'in açıklaması sonrası Personel Genel Müdürlüğü (PGM) tarafından başvuru kılavuzunun yayımlanması ve e-Devlet üzerinden başvuruların alınmaya başlanması bekleniyor. Adayların KPSS puanı, yaş sınırı ve güvenlik soruşturması gibi temel kriterleri karşılaması gerekecek.

📊 Döviz Kurları
🇺🇸 USD
46,6191₺ ▲0.18%
🇪🇺 EUR
53,1674₺ ▲0.40%
🇬🇧 GBP
61,5451₺ ▲0.15%

Hava Durumu

☀️
28.4°C
Açık
Hissedilen
27.4°
Min/Max
22°/31°
Nem
46%

♈ Günün Burçları

25 Haziran 2026