İran Devrim Muhafızları Ordusu (DMO), Körfez bölgesinde konumlanan ABD askeri üslerine yönelik misilleme saldırıları gerçekleştirildiğini açıkladı.
İran devlet televizyonu aracılığıyla yapılan resmi bilgilendirmede, saldırıların ABD'nin İran topraklarına yönelik son eylemlerine bir yanıt niteliği taşıdığı ifade edildi. Yapılan açıklamada, "Saldırganlık tekrarlanırsa vereceğimiz karşılık bundan daha kapsamlı olacaktır" uyarısında bulunuldu.
DMO tarafından yapılan değerlendirmede, Washington yönetiminin mevcut mutabakat hükümlerini ihlal ettiği öne sürüldü. ABD'nin anlaşmaya uymadığı ve taahhütlerini yerine getirmediği iddia edildi. Söz konusu saldırı iddiaları ise henüz Körfez ülkeleri tarafından resmi olarak doğrulanmış değil.
Bölgedeki gerilim, ABD ordusunun Hürmüz Boğazı'ndaki bir ticari gemiye yapılan saldırının ardından İran'daki hedefleri vurduğunu duyurmasıyla tırmanmıştı. İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, ABD'nin müzakere sürecinde saldırı gerçekleştirdiğini belirterek, ateşkesin ihlal edilmesinin sonuçları olacağını vurguladı.