İran Silahlı Kuvvetleri'nin, Hürmüz Boğazı'ndaki ABD gemilerine yönelik uyarı ateşi açtığı bildirildi. Yarı resmi Fars Haber Ajansı'nın haberine göre, ülkenin güney bölgelerinden belirli hedeflere füze atışı gerçekleştirildi. Füze atışlarının tam hedefinin henüz bilinmediği, ancak Fars Körfezi'nde bir çatışma olasılığından bahsedildiği belirtildi.
İran ordusunun, Hürmüz Boğazı'ndaki ABD gemilerine füzelerle uyarı ateşi açtığı öğrenildi. Basra Körfezi kıyısındaki Buşehr ve Hürmüzgan eyaletlerinde patlama sesleri duyulduğuna dair haberlerin ise doğrulanmadığı aktarıldı.
İran ile ABD arasında Hürmüz Boğazı yakınlarında sabaha karşı da çatışmalar yaşanmıştı. İran devlet televizyonu, ülkenin güneyindeki Bender Abbas'ın doğusundan 3 patlama sesi duyulduğunu bildirmişti. ABD ordusu ise bölgedeki ABD güçleri ve ticari deniz trafiği için tehdit oluşturduğu iddiasıyla İran'ın güneyindeki askeri bir bölgeye hava saldırısı düzenlediğini duyurmuştu.
İran Devrim Muhafızları Ordusu, ABD'nin Bender Abbas havaalanı çevresindeki bir noktaya yaptığı hava saldırısının ardından, saldırının kaynağı olan ABD hava üssünün vurulduğunu açıklamıştı.