İsrail hükümet yetkilileri, Lübnan'ın güneyinde oluşturulan ve "güvenli bölge" olarak tanımlanan alandaki askeri varlığın devam edeceğini duyurdu. İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, Savunma Bakanı Yisrael Katz ve Genelkurmay Başkanı Eyal Zamir, ABD ile İran arasında sağlanan mutabakata rağmen operasyonların süreceğini ifade etti.
Ortak Yazılı Açıklama Yapıldı
İsrail ordusunun Kuzey Cephesi Komutanı Tümgeneral R.M.'in de katılımıyla gerçekleştirilen toplantının ardından ortak bir bildiri yayımlandı. Yapılan açıklamada, terör altyapısının imha edilmesi ve İsrail vatandaşlarına yönelik tehditlerin engellenmesi amacıyla güvenli bölgedeki askeri varlığın korunacağı vurgulandı.
Başbakan Binyamin Netanyahu ve Genelkurmay Başkanı Eyal Zamir tarafından yapılan açıklamada, İsrail askerlerinin ve sivil halkın güvenliğinin en üst öncelik olduğu belirtildi. Güvenlik konusunda herhangi bir taviz verilmeyeceği mesajı verildi.
Sınır Hattında Tampon Bölge Uygulaması
İsrail ordusu, 2023 yılından bu yana Lübnan'ın güneyinde Gazze'deki yapıya benzer bir tampon bölge oluşturmuş durumdaydı. Bu strateji kapsamında Lübnan sınırındaki bazı köyler tahliye edilerek yıkıldı. Bu hamle ile sınır hattının Lübnan toprakları içerisinde yaklaşık 10 kilometre daha genişletildiği kaydedildi.