İsrail ile İran arasındaki gerilimi sonlandırmak amacıyla İsviçre'de yürütülen diplomatik temaslarda önemli bir aşamaya gelindi. İran ve ABD heyetleri arasında Pazar günü İsviçre'de gerçekleştirilen ilk tur görüşmeler, olumlu bir atmosferde tamamlandı.
Luzern Gölü Konferansı neticesinde tarafların bir ateşkes anlaşması üzerinde mutabık kaldığı bildirildi. Savaşın durdurulması hedefiyle 60 günlük bir müzakere süreci başlatıldı. Teknik heyetlerin İsviçre'deki çalışmalarına devam ettiği öğrenildi.
Diplomatik süreç kapsamında yaptırımların durumu da gündemde yer alıyor. ABD Başkan Yardımcısı James David Vance, İran'ın Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı denetçilerini yeniden ülkesine davet etmeyi kabul ettiğini açıkladı. Ayrıca ABD Hazine Bakanı Scott Bessent tarafından, İran petrol üretimine olanak tanıyan 60 günlük geçici bir genel lisansın yayımlandığı duyuruldu.
Öte yandan Lübnan sınırındaki durum endişe yaratmaya devam ediyor. İsrail'in Lübnan'ın belirli bölgelerinden sembolik olarak çekilmesi beklenirken, İran tarafı Lübnan'daki ateşkesi denetlemek üzere kurulacak yeni mekanizmaya temsilci göndereceğini bildirdi. Söz konusu denetim mekanizmasında İsrail'in yer almayacağı belirtildi.