Kanada'nın Montreal kentinde öğlen saatlerinde meydana gelen silahlı saldırıda, bir polis memuru ve bir sivil yaşamını yitirdi. Cöte-des-Neiges semtinde gerçekleşen olayda, kimliği henüz belirlenemeyen bir şüpheli etrafa ateş açtı. Çatışma sırasında bir polis memuru da yaralandı.
Olayın ardından müdahale eden emniyet güçleri, saldırganı vurarak etkisiz hale getirdi. Montreal Polis Şefi Fady Dagher, kentte 24 yıl aradan sonra ilk kez görev başındaki bir polis memurunun öldürüldüğünü belirterek, yaşanan olayı "kabus" olarak nitelendirdi.
Saldırının ardından yetkililer açıklamalarda bulundu. Quebec Eyaleti Kamu Güvenliği Bakanı Ian Lafrenire, saldırganın amacının henüz netleşmediğini ifade etti. Kanada Başbakanı Mark Carney ise yayımladığı taziye mesajında, kurbanların ve müdahale ekiplerinin yanında olduklarını belirterek cesur polis memurlarına minnetlerini sundu.
Quebec Başbakanı Christine Fréchette de saldırıda hayatını kaybedenlerin yakınlarına taziyelerini ileterek, bu tür eylemlerin kabul edilemez olduğunu vurguladı. Yerel basın kaynaklarına göre, saldırganın daha önce kadın düşmanlığı içeren ve polislere saldırıyı teşvik eden bir manifesto yayınladığı iddia ediliyor. Olayla ilgili kapsamlı soruşturma devam ediyor.