Osmaniye'de bir işletmeden temin edilen pasta ve kremalı tatlıların tüketilmesinin ardından, gıda zehirlenmesi şüphesiyle 53 vatandaş hastanelere başvurdu.
Olayın ardından Osmaniye Valiliği tarafından yapılan yazılı açıklamada, kentteki bir işletmenin şubelerinden alınan ürünlerin tüketilmesiyle başlayan rahatsızlıklar üzerine ilgili kurumların derhal harekete geçtiği belirtildi. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekiplerince, söz konusu iş yerleri ve imalathanelerden gerekli numuneler toplandı. Toplanan örnekler, inceleme yapılmak üzere yetkili laboratuvara sevk edildi.
Sağlık kuruluşlarındaki güncel duruma ilişkin paylaşılan bilgilerde, hastaneye başvuran 53 kişiden 25'inin tedavilerinin tamamlanarak taburcu edildiği, 28 kişinin ise tedavi sürecinin devam ettiği ifade edildi. Valilik, olayla ilgili hayati tehlikesi bulunan bir vatandaşın bulunmadığını bildirdi.
Soruşturma kapsamında gözaltına alınan ve adliyeye sevk edilen 2 şüphelinin, adli kontrol şartıyla serbest bırakıldığı öğrenildi. Osmaniye Valisi Mehmet Fatih Serdengeçti, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı paylaşımda, "Vatandaşlarımızın sağlığı ve güvenliği, kamu hizmetinin en temel mesuliyetidir. İlimizde bir işletmeden kaynaklı yaşanan gıda zehirlenmesi şüphesine ilişkin süreç, ilgili kurumlarımızın eşgüdümünde bütün yönleriyle takip edilmekte olup, hayati tehlikesi olan vatandaşımız bulunmamaktadır. Olaydan etkilenen tüm hemşehrilerimize geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum" dedi.