Amerikalı dağcı Tyler Andrews, Everest Dağı'na ek oksijen desteği kullanarak yaptığı tırmanışla yeni bir hız rekoru kırdı. Andrews'ın ekibinden AFP'ye yapılan açıklamaya göre, 36 yaşındaki dağcı, 8 bin 849 metre yüksekliğindeki zirveye 9 saat 55 dakikada ulaşmayı başardı.
Daha önceki rekor, 2003 yılında Nepalli dağcı Şerpa Lhakpa tarafından 10 saat 56 dakikayla kırılmıştı. Bu yeni rekorun Nepal otoriteleri tarafından resmi olarak onaylanması bekleniyor.
Andrews'ın solo tırmanışı sırasında rehberler tarafından takip edildiği ve bu süreçte kendisine ek oksijen, yiyecek ve su sağlandığı belirtildi. Geçmişte kanser hastalığını yendiğini belirten Andrews, bu tırmanışla Ekvador ve Nepal'de antrenör ve ekipmana erişimi olmayan genç sporcular için fon toplamayı hedefliyor.
Daha önce Mayıs ayı başında ek oksijen kullanmadan tırmanarak 22 saat 29 dakikalık rekoru kırmayı denemiş ancak hava muhalefeti nedeniyle geri dönmek zorunda kalmıştı. Tırmanış sezonunun sonuna yaklaşılırken, bu sezon Everest'e 950'den fazla dağcının zirveye ulaştığı kaydedildi. Sezon boyunca iki Hintli dağcı ve üç Nepalli dağcı olmak üzere toplam 5 kişi hayatını kaybetti. Geçen yıl Everest'te 18 kişi yaşamını yitirmişti.