Erzurum'da, Yeşilay tarafından bu yıl 13'üncüsü organize edilen Geleneksel Yeşilay Bisiklet Turu başarıyla tamamlandı. Her yaş grubundan sporcunun katılım gösterdiği etkinlikte, sağlıklı yaşam bilincini artırmak ve bağımlılıkla mücadele kapsamında farkındalık yaratmak amacıyla pedal çevrildi.
Bisiklet turu, Erzurum Kalesi önünden başlatılarak kent merkezindeki belirlenen güzergah boyunca devam etti. Katılımcılar, rotayı tamamladıktan sonra tekrar başlangıç noktasına ulaştı. Program kapsamında düzenlenen etkinlikte, sporun ve hareketli yaşamın önemi vurgulandı.
Etkinlikte konuşma yapan Erzurum Valisi Aydın Baruş, Yeşilay'ın gelenekselleşen bu şenliğinin temel hedefinin sağlıklı yaşam konusunda toplumsal farkındalık oluşturmak olduğunu belirtti. Aydın Baruş, Yeşilay'ın bireylerin yaşam kalitesini korumak ve sağlığı tehdit eden alışkanlıklardan uzak durmalarını sağlamak için uzun süredir mücadele verdiğini ifade etti. Ayrıca, çeşitlenen bağımlılık türlerine karşı sporun koruyucu rolüne dikkat çekildi.
Yeşilay Erzurum Şube Başkanı Emirhan Tanay ise sağlıklı bir nesil yetiştirme hedeflerine değindi. Emirhan Tanay, bağımlılıklardan uzak bir yaşam için pedalların sağlık adına çevrildiğini dile getirdi. Organizasyon; kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları ve vatandaşların katılımıyla, hediye dağıtımı ve hatıra fotoğrafı çekiminin ardından sona erdi.