Rusya Güvenlik Konseyi Başkan Yardımcısı Dmitri Medvedev, Avrupa Birliği'nin (AB) Kiev'deki diplomatik misyonunu hedef alan sert açıklamalarda bulundu. Medvedev, Ukrayna'nın başkenti Kiev'e yönelik büyük bir saldırı hazırlığı olduğunu belirterek, AB'li diplomatları başkentten ayrılmaya çağırdı.
X platformunda yaptığı paylaşımda Medvedev, AB'nin Rusya'nın uyarılarına rağmen Kiev'deki diplomatik varlığını sürdürmesini eleştirdi. Rus lider, diplomatların sayısını azaltma ihtiyacı duydukları yönünde imada bulunarak, "Görünüşe göre ellerinde fazladan diplomat var ve personel sayısını azaltmaya ihtiyaç duyuyorlar" ifadesini kullandı.
Rusya, daha önce yaptığı duyuruda Ukrayna'nın savunma sanayisine ve İHA üretim tesislerine yönelik büyük bir saldırı başlattığını ve Kiev'in tamamının hedef alındığını belirtmişti. Bu gelişme üzerine Avrupa Komisyonu'ndan bir açıklama geldi.
Avrupa Komisyonu Sözcüsü Anitta Hipper, düzenlediği basın toplantısında Rusya'nın sadece panik yaymaya çalıştığını savundu. Hipper, bu tehditlere sert karşılık vererek, Moskova'nın Ukrayna genelinde korku ve izolasyon yaratma çabasının başarısız olacağını söyledi. AB'nin Kiev'deki operasyonlarını sürdüreceğini ve bu tehditlerin çaresizlikten kaynaklandığını belirtti.
Bu diplomatik gerilim sürerken, ABD Dışişleri Bakanlığı da önemli bir teması duyurdu. ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio ve Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov'un pazartesi günü yaptıkları telefon görüşmesinde Ukrayna'daki çatışma ve İran'daki durumun ele alındığı bildirildi.