Türkiye genelinde etkisini artıran yüksek sıcaklıklar, ilaçların güvenliğini ve tedavi süreçlerini riske atıyor. Sıcak hava dalgasıyla birlikte artan nem ve ısı seviyeleri, bazı ilaçların kimyasal yapısını bozarak etkinliğini yitirmesine sebebiyet verebiliyor.
İstanbul Eczacı Odası Yönetim Kurulu Üyesi Eczacı Özben Özge Yüksel, kronik hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçların saklama koşullarının kritik önem taşıdığını belirtti. Yüksel, ilaçların genel saklama sıcaklığının 15-25 derece arasında olması gerektiğini vurguladı. Isı ve nemin ilaçların yapısını bozabileceğine dikkat çeken Yüksel, bu durumun tedavinin başarısız olmasına yol açabileceğini ifade etti.
İlaç Saklama Alanlarına Dikkat
İlaçların saklanması gereken mekanlar konusunda uyarılarda bulunan Yüksel, mutfak ve banyo gibi alanların sıcaklık ve nem değişimlerinin en yoğun yaşandığı yerler olduğunu belirtti. Bu alanların ilaç muhafazası için uygun olmadığını kaydeden uzmanlar, ilaçların serin, kuru ve doğrudan ışık almayan kapalı dolaplarda tutulmasını tavsiye ediyor.
"Isı ve neme maruziyet ilacın etkinliğini azaltabilir ya da tamamen bozulmasına neden olabilir. Soğuk zincir saklanması gereken ilaçlar hariç ilaçların genel olarak saklama ısısı 15-25 derecedir. Yaz aylarında ilaçların direkt ışığa maruz kalacak ortamlarda saklanması ilaçların bozulmasına neden olabilir. Bu bozulma tedavinin başarısız olmasına ve hastalığın seyrinin bozulmasına neden olabilir"
Özellikle çocuklara yönelik kullanılan antibiyotik süspansiyonları konusunda da özel bir uyarı yapıldı. Sulandırılan antibiyotiklerin, kullanım talimatlarına uygun şekilde buzdolabında muhafaza edilmesi gerektiği hatırlatıldı.