Uganda Sağlık Bakanlığı, ülkede üç yeni Ebola vakasının daha tespit edildiğini duyurdu. Bu yeni vakalarla birlikte Uganda'daki toplam teyit edilmiş Ebola vaka sayısı 5'e yükseldi.
Yeni vakalardan ikisinin, ilk Ebola hastasıyla temaslı olduğu belirlenen ve gözetim altında tutulan bir Ugandalı sürücü ile bir sağlık çalışanı olduğu açıklandı. Bu kişilerin tedavilerine başlandığı bildirildi.
Üçüncü vakanın ise Kongo Demokratik Cumhuriyeti (KDC) vatandaşı bir kadın olduğu belirtildi. Hafif semptomlarla Uganda'ya giriş yapan hastanın, 10 Mayıs'ta başkent Kampala'daki özel bir hastanede tedavi gördüğü ve 14 Mayıs'ta KDC'ye döndüğü aktarıldı. Hastayı taşıyan pilotun ihbarı üzerine harekete geçen Sağlık Bakanlığı ekipleri tarafından yapılan test sonucunda hastanın Ebola pozitif olduğu anlaşıldı.
Bakanlık, tespit edilen vakalarla bağlantılı tüm temaslıların belirlenerek yakından takip edildiğini ve halkın tedbirli olması gerektiğini vurguladı.
Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, Uganda'daki vakaların Bundibugyo virüsü kaynaklı Ebola hastalığı olduğunu teyit etti. Ghebreyesus, Uganda Sağlık Bakanlığı'nın vakaları tespit etme, izleme ve tedavi etme çabalarını takdir ettiklerini belirtti.
Virüsün yayılmasını kontrol altına almak için yüksek teyakkuz durumunun sürdürülmesinin hayati önem taşıdığını ifade eden Ghebreyesus, DSÖ'nün salgını kontrol altına almak, etkilenen insanlara destek olmak ve koordineli müdahaleyi güçlendirmek amacıyla Afrika Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezi ve KDC ile Uganda'daki ortaklarıyla birlikte çalıştığını kaydetti.