Yeni bir araştırma, düzenli olarak fasulye, nohut, mercimek, tofu ve soya gibi baklagil ürünlerini tüketen bireylerde yüksek tansiyon riskinin önemli ölçüde azaldığını ortaya koydu. Nutrition Prevention & Health dergisinde yayımlanan çalışma, bu besin gruplarının kalp sağlığı üzerindeki olumlu etkilerine dikkat çekiyor.
Araştırmaya göre, günde ortalama 170 gram baklagil tüketenlerde tansiyon riski yüzde 30 oranında azalırken, 60-80 gram soya ürünü tüketenlerde ise bu risk yüzde 19 düşüyor. Avrupa ve Asya'da yapılan analizlerde, baklagil tüketiminin tansiyonu yüzde 16 oranında düşürdüğü gözlemlendi.
Bilim insanları, bu etkinin hem baklagillerin içerdiği potasyum, magnezyum ve lif gibi minerallerden hem de soyada bulunan izoflavonlardan kaynaklandığını belirtiyor. Ayrıca, bağırsak sağlığı üzerindeki olumlu etkilerin de tansiyon kontrolüne katkı sağladığı vurgulanıyor.
Çalışmanın yazarlarından Sumantra Ray, yaptığı açıklamada, "Bu araştırma, baklagiller ve soyanın hipertansiyonun küresel yükünü azaltabilecek temel beslenme stratejileri arasında yer aldığını gösteriyor" ifadelerini kullandı. Uzmanlar, dengeli beslenme programlarında baklagil ve soya ürünlerine yer verilmesinin genel sağlık açısından faydalı olacağını belirtiyor.